سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی ما

گزارش تازه آکادمی سلطنتی مهندسی در انگلیس نشان می دهد اتکای بیش از حد این کشور به فناوری جی پی اس برای ردگیری و نظارت بر ترافیک و صنعت حمل و نقل ممکن است در آینده امنیت ملی این کشور را به خطر اندازد.

به گزارش فارس به نقل از تک وب، کارشناسان این آکادمی تاکید کرده اند که باید استفاده از فناوری های بهتر و جایگزین در دستور کار مقامات انگلیسی قرار گیرد.
آنان بر این باورند که چنین سیستم هایی باید جامع بوده و از امنیت خوبی برخوردار باشند و اتکا به تنها یک سیستم ردگیری و نظارت به هکرها و مهاجمان آنلاین امکان سرقت و خرابکاری را خواهد داد.
با توجه به سادگی استفاده از سیستم های جی پی اس و آشنایی بالای عمومی با آنها نفوذ به این سیستم ها و در دست گرفتن کنترل آنها تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت. اختلال در حمل و نقل و ترافیک ، ردگیری و شناسایی اتومیبل ههای حساس و حامل مقامات، نفوذ به ماهواره های مخابراتی و ارتباطی از جمله خطراتی است که کاربران سیستم های جی پی اس را تهدید می کند.
کارشناسان آی تی در این کشور مدتی قبل در مورد ضعف سیستم های امنیتی بانکداری الکترونیک و سهولت حمله به آنها هم هشدار داده و بر ضرورت اختصاص بودجه برای حل این مشکل تاکید کرده بودند.

 

 


ارسال شده در توسط رها باران